Jozef Kotulič

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Prešovské kolóny na 28 tisícovom sídlisku Sekčov - nezvládnutá rekonštrukcia miestnych komunikácii

... denne sa tam preženie možno aj 20 000 automobilov, z ktorých väčšina len tranzituje. Cez túto ulicu totiž ktosi, kto určite nebýva na sídlisku Sekčov, urobil nelegálnu diaľnicu, pritom tam nie je vozovka so zníženou hlučnosťou, nie je tam ani jeden mimoúrovňový priechod pre chodcov a veru ani protihluková stena .... a možno by jednoducho pomohla, skutočná asi 2,2 km dlhá mestská, štvorprúdová diaľnica a to v úseku od Ľubotíc, pozdĺž riečky Sekčov až k podniku Solivary, kde nie sú žiadne bytovky ani obchodné centrá a preto by táto diaľnica nikomu neprekážala ... foto z 27.8.2018

Obyvatelia prešovského, 28 tisícového sídliska Sekčov, fakticky celé leto roku 2018, trpia kolabujúcou dopravou. Hlavným dôvodom je samozrejme, enormne zvýšený počet tranzitných vozidiel, ktoré deň čo deň, noc čo noc, prechádzajú po sídliskovej komunikácii, v dĺžke asi 2,5 km ako po diaľnici. Konkrétne ide o celú ulicu armádneho generála Svobodu. Pritom, stretnúť tu hliadku dopravnej polície, je ako stretnúť v Tatrách ťavu. Niet ich.

A to sa denne po tejto ceste, ktorá má na celej trase najmenej 8 križovatiek., z toho tri kritické 1. Solivarská-Švábska-armádneho generála Svobodu. 2. Rusínska – Laca Novomeského  - armádneho generála Svobodu. 3. Exnárova - armádneho generála Svobodu, preženie možno aj 20 000 automobilov, z ktorých väčšina len tranzituje. Cez túto ulicu totiž ktosi, kto určite nebýva na sídlisku Sekčov,  urobil nelegálnu diaľnicu, aby tak pohodlnejšie spojil maďarskú štátnu hranicu pri Košiciach, s poľskou štátnou hranicou na Dukle. A to sa vo veľkom a za plnej premávky, rekonštruuje asi 100 metrový úsek tejto komunikácie. Ide o časť ulice armádneho generála Svobodu  od križovatky  Rusínska – Laca Novomeského  - armádneho generála Svobodu, po križovatku Exnárova – armádneho generála Svobodu. Tento úsek je preto, už niekoľko týždňov príčinou 15 až 20 minútového zdržania a tvorby viac ako 2 km kolón.

Možno by takáto dramatická situácia ani nemusela byť, keby si niekto kompetentný bol  zavčasu prepočítal, že tento úzky, len jednoprúdový lievik musí spôsobiť kolaps, lebo sa doňho z priľahlých komunikácii,  z troch  strán zlieva 5 prúdov jazdiacich automobilov. Stačilo pritom vyznačiť obchádzkovú trasu pre tranzit od Košíc smerom na Poľsko mimo opravovaný úsek a zdržanie mohlo byť minimálne. Veľmi ale nepomáha ani riadenie dopravy dopravnou políciou, ktorá sa síce snaží križovatku Rusínska – Laca Novomeského  - armádneho generála Svobodu zvládnuť ručnou reguláciou, čo je to ale platné, keď na ostatných priľahlých križovatkách sú zapnuté svetelné  signalizačné zariadenia a tie nie sú s regulovčíkmi zosynchronizované. Paradoxne oveľa kratšie kolóny tam vznikajú práve vtedy, keď na predmetnej križovatke žiadni regulovčíci  nie sú. To ako na tomto úseku vyzerá doprava už niekoľko týždňov, si môžete pozrieť na nasledujúcich obrázkoch: