Jozef Kotulič

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

S tanistrou po Šariši. „Pavučina“ – Prešov na D1

...z diaľky vyzerá ako pavučina a tvoria ju nielen viadukty a nadjazdy, ktoré sú v troch podlažiach nad sebou, ale patria tam aj dve kruhové križovatky (Vydumanec, Levočská ulica), ktoré spájajú D 1 a R 4 s miestnymi cestami prvej, druhej a tretej triedy. Celkom to spolu robí 11,3 kilometra...

Vodiči už určite zaregistrovali, že obchvat „Prešov západ“- „Prešov juh“ na D1 je v prevádzke od noci z 28.10. na 29.10. 2021. Jeho dĺžka je 7,87 kilometra, z toho tunel meria 2,24 km. Na trase novej diaľnice je 18 mostov, 19 vetiev križovatiek a šesť kilometrov protihlukových stien. Križovatka „Prešov, západ“ z diaľky vyzerá ako pavučina a je tvorená nielen viaduktmi a nadjazdmi, ktoré sú v troch podlažiach nad sebou, ale patria tam aj dve kruhové križovatky (Vydumanec, Levočská ulica), ktoré spájajú D 1 a R 4 s miestnymi cestami prvej, druhej a tretej triedy. Celkom to spolu robí 11,3 kilometra, čo je viac, ako je dĺžka celého diaľničného úseku. Osobným vozidlám ma obchvat skrátiť jazdu o takmer 19 minút. Toľko technické parametre.

„Pavučina“

Zložitosť tejto stavby je nespochybniteľná. Preto by som očakával, že dopravné značenie na nej bude 100 % - né. Podľa mňa ale na niektorých úsekoch nie je. Pár krát som to už prešiel z každého smeru. Tak som zistil, že napr. zo sídliska Sekčov na sídlisko III sa cez tunel, hoci je trasa o niečo dlhšia ako cez centrum mesta, dostanem najmenej o polovicu času skôr. Dalo by sa povedať, že táto "Pavučina", sídliskovým občanom Prešova pomohla aspoň z tohto pohľadu. Ale mám aj takú skúsenosť, že dopravné značenie najmä výjazdov z diaľnice nie je dostatočné. Uvediem príklad.

Výjazd do Prešova z D1 na Vydumanci, v smere od Košíc